Dvojvečer v Ponci

úterý 19. 10. 2021, 18:00 – 22:00
Divadlo Ponec

Dvojvečer v divadle Ponec - pozvánka

19. října se koná dvojvečer choreografické tvorby dřívějšího ředitele konzervatoře a absolventa Michala Záhory v divadle Ponec. Na představeních Generace X a Obrat konce se podílí další absolventi a pedagogové školy: Radim Klásek, Nikola Němcová, Honza Malík, Helena Arenbergerová (nominace na Cenu Thalie) a Václav Chalupský.

18:00 Generace X + sociologický happening Martina Buchtíka 

20:00 Obrat konce (Evropa k bodu Omega) 

Nenechte si ujít jedinečnou příležitost vidět dvě kontrastní díla jednoho  choreografa v jeden večer. Vstupenky na obě představení lze zakoupit zvlášť nebo jako balíček s 20% slevou:

Generace X | PONEC - divadlo pro tanec (divadloponec.cz)

Obrat konce | PONEC - divadlo pro tanec (divadloponec.cz)

z tisku:

"Je příznačné, že v době hektického vydělávání, v systému, kdy vše kolem nás je zboží, kdy kvalita života je zaměňována za částku na bankovním kontě, se přemýšlející lidé přimknou k mlčenlivému zastavení a usebrání. (...) ... stále se střídající stereotyp lidského snažení... Snad nikdy si tvůrci Pulsaru spolu se svými příznivci a běžnými diváky nekladli tyto otázky s takovým důrazem..." M.Uhrinová, Nastal čas přivést svět do lepšího stadia, Tvar 19/2020

"…Výjevy, které se před zraky diváků odvíjejí jako zrychlený film, upoutávají plasticitou, soudržností interpretů, čistotou, výrazná hudební složka vytváří atmosféru stálé proměny. Inscenace neláká k rozboru, ale k tomu, aby byla jen vnímána a prožita spolu s tanečníky." L.Kocourková, 24. 9. 2020, Opera plus.cz

„... stále častěji se přidává snaha postihnout prostřednictvím umění neuralgické body dneška. (...) Může se stát, že tanec zde zasáhne i jedince, kteří jsou vůči němu obvykle rezistentní.“ M.Magdová, A2 – 22/2020 

„…Záhora patří mezi tu menší hrstku českých choreografů, kteří se nebojí  otevírat náročnější filozofická témata s existencionálním přesahem (...) Tvoří intuitivně z potřeby ducha, negeneruje trendy a neuspokojuje ego. Nepotřebuje, protože v sobě nese spirituální aspekt vyššího a původního poslání umění.“ Z.Smugalová, Taneční aktuality.cz, 30. 9. 2020