Jan Malík

Jan Malík, DiS.

lidový tanec, metodika a didaktika

Vystudoval Konzervatoř Duncan centre, kterou v roce 1999 zakončil absolutoriem. Má profesní zkušenosti ze Státní opery Praha (1999-2003, díla P. Tyce a P.Hauerové), spolupracoval s rakouskou Laroque Dance Company (2004-2005, 2012-2016), s bratry Formany (operní díla Dobře placená procházka a Čarokraj pro Národní Divadlo v Praze), s divadlem Minor v Praze a s Klicperovo divadlem v Hradci Králové. Podílel se také např. na umělecko-edukativním projektu Špalíček E. Blažíčkové (2008-2009). Byl spoluzakladatelem souboru NANOHACH (2004-2016), který dvanáct let umělecky vedl a ve kterém působil jako tanečník, produkční a manažer. Pod křídly NANOHACH se podílel na realizaci autorských projektů českých tvůrců (Michal Záhora, Lea Švejdová-Čapková, Jan Komárek) a spolupracoval se zahraničními choreografy (Karen Foss, Ioana M.Popovici, Nigel Charnock, Petra Fornayová, Fabrice Ramalingom). Byl nominován na Cenu za nejlepší interpretaci 2008 (DeRbrouk) a Cenu Tanečník roku 2010 (Zločin a trest). V roce 2011 získal v Rusku Best Actor Critics Award. V roce 2014 obdržel v rámci poct festivalu Next Wave/Příští vlna cenu Osobnost roku a na České taneční platformě 2017 získal cenu Taneční manažer roku.

Na přelomu let 2016/2017 spoluzaložil spolek Pulsar, jež se věnuje tvůrčí a vzdělávací práci Michala Záhory.

Na poli současného tanečního divadla spolupracoval s mnoha ostatními kolegy a subjekty, nebo rozvíjel další aktivity a projekty. V letech 2003-2010 spolupracoval s produkcí mezinárodní choreografické soutěže Cena Jarmily Jeřábkové/Festival Nové Evropy a v roce 2016 byl součástí produkčního týmu festivalu hudební improvizace s přesahy do dalších žánrů pod názvem „vs.Interpretation“. V letech 2011-2013 produkoval práci a tvorbu choreografky MAIA (díla LV-426, site-specific Breath control a experiment Tenze). V roce 2013 inicioval zavedení programové sekce pro současné taneční divadlo pod názvem space4dance pro Festival Prague Pride (od 2013). Pro tento festival realizuje jako kurátor a koordinátor také vznik původních tanečních děl: mezinárodní projekt Dogtown (2015, ch.: Nadar Rosano /Izrael/) Black&White (2017, ch.: Jana Vrána). V období 2014-2015 pořádal série debat o současném tanečním umění pod názvem MLUVME O TANCI, které probíhaly na různých veřejných společensko-kreativních místech Prahy. Od roku 2017 je programovým dramaturgem festivalu NU Dance Fest v Bratislavě.

Vedle uvedených aktivit se věnuje i českému folklóru. V letech 1981-2005 byl členem Souboru písní a tanců v Rokycanech, který současně od roku 1996 umělecky a choreograficky utvářel. Jako choreograf opakovaně spolupracoval s Vojenským uměleckým souborem Ondráš v Brně, plzeňským lidovým souborem Mladina, pražským souborem Gaudeamus, a jako interpret s etnochoreoložkou Danielou Stavělovou (tvůrčí spolupráce na dílech Bohuslava Martinů Divertimento, Tři české tance, na opeře Prodaná nevěsta pro rakouský festival Styriarte 2011, na projektu Minulost v přítomnosti v rámci Roku české hudby 2014). Byl jedním z interpretů krátkého filmu, který pracoval s lidovou symbolikou, Spring Equinox/Jarní rovnodenost (2009, autorka Tereza Bušková). V roce 2016 vytvořil pro MFF ve Strážnici krátké lidové divadlo, choreografii Oldřich a Božena. Na Konzervatoři Duncan centre vyučuje od roku 2007. Na mnoha místech v Česku vede hodiny a taneční semináře, vycházející obsahem z lidové kultury s hledáním průsečíků v současném tanci. Bývá členem porot a lektorem mnoha krajských či celostátních přehlídek tanečního oboru napříč ČR. Byl také lektorem mezinárodního projektu Dancing Europe v Olomouci (2008 a 2010).

Tento web využívá k poskytování služeb, personalizaci reklamy a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním těchto webových stránek souhlasíte s využitím souborů cookie.

Souhlasím